parallax background

Tour Tot Dalí

Descripció del tour


En aquesta excursió farem un itinerari marcat per un personatge irrepetible: el pintor Salvador Dalí. Com si seguíssim les seves petjades donarem a conèixer no només la seva polifacètica obra, sinó també aquells llocs que van formar part del seu recorregut vital i que van marcar l’explosiva creativitat d’un geni conegut per tothom.

Seguint el fil conductor de la figura de Salvador Dalí descobrirem també la part Nord de la Costa Brava: el cap de Creus, on els Pirineus arriben fins el mar. Són paisatges abruptes, assolats per la força del vent de la Tramuntana i que destaquen per la seva indescriptible bellesa. Allà hi trobarem Cadaqués, població considerada unànimement com la més pintoresca de Catalunya, no per res ha estat i és font d´inspiració per a nombrosos artistes, des de Picasso fins al seu veí més representatiu: Salvador Dalí, que va fixar la seva residència a Port-lligat, petit nucli de pescadors situat en una encantadora badia prop del nucli urbà.

Sortirem a les 8 del matí de Barcelona on agafarem l’autopista i la nostra primera parada serà el Castell de Púbol, on hi arribarem al voltant de les 10, fent a continuació una detallada visita a tot el recinte.

El castell de Púbol és el reflex del gran amor que Dalí sentia per Gala. En compliment d’una promesa que li havia fet trenta anys abans de regalar-li un palau, el 1969 Dalí compra aquest castell gòtic-renacentista gairebé en ruïnes i ell mateix s’ocupa de tota la decoració interior, de manera que el castell sencer es va convertir en una obra seva que va regalar a Gala per a que el gaudís en exclusiva.

A la visita podrem veure totes les estàncies. Des del pati interior d’estil gòtic pujarem fins al primer pis on anirem admirant: la sala dels escuts, la sala del piano, l’habitació de Gala, la biblioteca, l’habitació de convidats i el menjador, totes amb pintures de l’artista. Al pis superior ens sorprendrà una exposició dels millors vestits de Gala, tots d’importants dissenyadors (Cristian Dior, Pierre Cardin,..). Baixarem també fins a la cripta on es troba el mausoleu de la seva estimada i musa. Ens passejarem també pel jardí d’estil romàntic on hi destaquen unes originals escultures d’elefants.

Després de la mort de Gala al 1982 el pintor es va instal·lar al castell on hi pintaria les seves darreres obres. Va ser també en aquesta època quan se li va concedir el títol de Marquès de Dalí i Púbol.

Marxarem del castell cap a Port-lligat, ja al bell mig del Cap de Creus, no sense adonar-nos abans de l’encant de la petita població de Púbol.

Arribarem a Port-lligat al voltant de 2 quarts d´1 del migdia. Aquí es troba l’única casa estable de Salvador Dalí. Quan al 1930 la va comprar era una petita barraca de pescadors, al llarg dels anys la va anar arreglant i eixamplant al seu gust, sent el lloc on Dalí va establir també el seu estudi per a pintar-hi la majoria de les seves obres.

No podrem visitar l’interior de l’habitatge, però només recreant-nos amb la llum i el bonic paisatge que envolta la casa, podrem entendre perfectament quant va ajudar aquest entorn a la inspiració del pintor. El tranquil horitzó marí, esquitxat per les petites illes, oferiran al visitant un moment sublim de pau interior. El mateix Walt Disney va quedar entusiasmat amb la bellesa de l´indret després d’una visita a Dalí al 1957.

Pels volts de la 1 estarem ja a Cadaqués, indubtablement el més emblemàtic poble de la Costa Brava. La seva imatge de cases blanques amb l’església a la part més alta ha estat pintada i fotografiada per un munt d’artistes al llarg de tots els temps.

A Cadaqués tindrem suficient temps lliure per a menjar, (el poble disposa d’una rica i variada oferta gastronòmica) i també per a descobrir al nostre aire aquesta preciosa població, ja sigui passejant pels carrers estrets del seu Casc Antic o vorejant la seva línia litoral. Trobaran a cada pas el marc perfecte per a unes fotografies inoblidables. De ben segur que entendran a l’instant per què aquest agraciat poble ha captivat a tanta gent.

A les 3 de la tarda sortirem direcció Figueres, la ciutat natal de Dalí i a les 4 entrarem al seu Teatre-museu. A la sortida visitarem també la contigua exposició de joies dalinianes.

El museu va ser dissenyat en tot moment pel propi artista rehabilitant l´antic teatre de la població que es trobava mig ensorrat.

El Teatre-museu és la representació més sublim del Surrealisme de Dalí. Va concebre el museu com un tot, ni les seves obres, ni les sales segueixen cap ordre. A l’actualitat és un dels museus més visitats del món.

Les obres exposades comprenen tota la trajectòria pictòrica de l´artista, des de les seves primeres teles fins a les seves darreres creacions. També hi ha peces pictòriques i impressionants murals fets exclusivament per al museu.

Algunes de les obres més remarcables que s´hi exposen són: Port Alguer (1924), Noia de Figueres (1926), L´espectre del Sex- appeal (1932), Autoretrat tou amb beicon fregit (1941), Poesia d´Amèrica-Els atletes còsmics (1943), Galarina (1944), La cistella de pa (1945), Leda atòmica (1949), Galatea de les esferes (1952), l´apoteosi del dòlar (1965) o Aurora, migdia, capvespre i crepuscle (1979).

A la cripta del museu, sota l’espectacular cúpula de vitralls, fou enterrat Salvador Dalí al 1989.

L’exposició de joies està composta, entre altres, per trenta-set joies d’or i pedres precioses de la col·lecció Owen Cheatham, així com vint-i-set dibuixos i pintures sobre paper que Salvador Dalí va fer pels seus dissenys.

Cap a 3 quarts de 6 i abans de tornar cap a Barcelona, donarem un petit passeig pel centre de Figueres fins la casa on va néixer el pintor al 1904, actualment tancada al públic.

A les 6 tocades, marxarem de tornada cap a Barcelona. L’arribada està prevista pels voltants de les 8 del vespre.

Cronologia


8.00 h. Sortida des de Barcelona.

10.00 h. Arribada a Púbol. Visita al castell de Gala.

12.30 h. Arribada a Port-lligat. Passeig.

13.00 h. Arribada a Cadaqués.Temps lliure.

16.00 h. Arribada a Figueres.Visita al Teatre-Museu Dalí i Dalí Joies.

17.40 h. Passeig per Figueres fins a la casa natal de Dalí.

18.00 h. Sortida cap a Barcelona.

20.00 h. Arribada a Barcelona.

Itinerari

Preu


Excursió únicament disponible com a TOUR PRIVAT amb un mínim de 6 persones.

Número de persones i preu por persona

6 persones: 157 €

7 persones: 140 €

8 persones: 125 €

9 persones: 115 €

10 persones: 105 €

De 11 a 15 persones: 95 €

De 16 a 20 persones: 72 €

Superior a 20 persones: 62 €

INCLÒS EN EL PREU: Transport en mini bus VIP amb xofer privat, guia acompanyant, entrada al Castell de Púbol i Museu Dali, recollida i tornada al lloc indicat.

NENS: gratis per a menors de 6 anys.

Opinions


Per reservar


- Trucar al telèfon (+34) 627 92 91 93
- Escriure a: info@barcelonaholiday.es